22. jūlijā plkst. 12.00 jūrmalniekus un pilsētas viesus sagaida īpašs notikums – pēc vērienīgiem atjaunošanas darbiem savas durvis vērs Bulduru tirgus Meža prospektā 36 (iebrauktuve no Vienības prospekta puses). Atjaunotajā tirgū ikviens varēs aplūkot rekonstrukcijas laikā paveikto, kā arī nobaudīt un iegādāties vietējo tirgotāju labumus. Atklāšanas dienā paredzēta plaša aktivitāšu programma – apmeklētājus sagaidīs gardi ēdieni, spēles bērniem, kā arī izlozes, atrakcijas un, protams, mūzika.
Bulduru tirgus pārstāvis Andris Litiņš par vēsturiskās ēkas atjaunošanas procesu: “Bulduru tirgu visi labi zina jau kopš bērnības, no vecmāmiņu un vecāku stāstiem. Tam piemīt īpašais senlaicīgās Jūrmalas gars: šeit vienmēr ir bijuši nopērkami svaigi produkti, tikko cepta maize un dažādi gardumi – viss, ko sirds kāro! Taču ar laiku tirgum bija nepieciešama renovācija. Šobrīd, pēc rekonstrukcijas, varam lepoties ar to, ka ir izdevies saglabāt autentisko ēkas arhitektūru, pielāgojot telpas šodienas apmeklētāju vajadzībām.”
Jāpiebilst, ka tirgus funkcija mūsdienās ir mainījusies: “Šodien tā ir vieta, kur var ne tikai nopirkt pārtikas produktus, bet arī satikties, apspriest pilsētas jaunumus, nobaudīt gardu maltīti. Es ceru, ka nākotnē tirgus kļūs par ikdienas pieturvietu – kur iedzert rīta kafiju vai, vakarā dodoties mājās, paņemt visu, kas nepieciešams vakariņām. Tā, lai būtu pieejams viss ikdienai nepieciešamais pārtikas klāsts – gaļa, piens, maize, zivis, dārzeņi, augļi,” funkcionālo koncepciju atklāj A. Litiņš.
“Bulduru tirgus laika gaitā pilsētas kartē kļuvis par vietvārdu,” uzskata ēkas pārbūves autors, biroja ARCHAB vadošais arhitekts Andris Bērziņš. “Katrs jūrmalnieks zina, kur tas atrodas, jums nav jānosauc adrese.” Vēl nesen novārtā atstātais objekts tagad ieguvis jaunu elpu un celtnes izteiksmīgais siluets papildina Bulduru pilsētvides ainavu.
Tirgus vēsture ir patiesi sena. Šī vieta vienmēr bijusi centrs, kur cilvēki pulcējās, iepirkās, satika draugus un paziņas. Vērā ņemams ir fakts, ka pēc rekonstrukcijas tirgū ir izbūvēta brīnišķīga terase – tās stils veidots spilgtās, dzīvespriecīgās vasaras krāsās. Izmaiņas piedzīvojis arī tirgus interjers, kurā izmantoti silti toņi, dabīgi materiāli ar vēsturisku patinu, piemēram, koka elementi, stikla bloku siena, betona grīda. Gastronomijas cienītājus Bulduru tirgus paviljonos tagad priecēs tādi populāri zīmoli kā 10 Hits, Pienaveikals, Hartvik F, ManguMangas, kā arī bagātīga lauksaimnieku pašražotāju produkcija no Z/S Brieži, Z/S Vārpas un Gruzijas virtuves delikateses. Vērts pieminēt, ka Bulduru tirgus ir pirmā vieta Latvijā, kur zīmolu Pienaveikals un ManguMangas produkti būs pieejami iegādei uz vietas. Plašas tirgus letes, vietējie tirgotāji, pazīstami vārdi un daudzveidīgs sortiments – tas viss vienuviet.
Kā stāsta projekta interjera dizaina autors Roberts Valdmanis, tirgus vizuālais tēls veidots materiālos, mērogā un sajūtās radniecīgās Jūrmalas videi, radot vidi nesteidzīgām sarunām, izvēlēm un degustācijām. Esam patiesi priecīgi par vēsturiskā tirgus atdzimšanu jaunā veidolā un sajūtās.
“Pieskaroties ilgtspējas tematam, jāpiemin, ka ēka ir kļuvusi energoefektīvāka – nomainītas jumta konstrukcijas, nodrošinot siltinātu jumtu, fasādes apdarei mainīts apšuvums. Visa ēka ir siltināta un ierīkoti moderni gaisa kondicionētāji, tā domājot par apmeklētāju komfortu un labsajūtu visos gadalaikos,” skaidro A. Litiņš.
Pēdējās nedēļas Bulduru tirgū bija sevišķi darbīgas, un kopumā renovācija ilga astoņus mēnešus. Projekta galvenais mērķis bija atjaunot un padarīt pievilcīgu Bulduru tirgus vēsturisko ēku, tādā veidā uzlabojot arī kopējo pilsētas vizuālo tēlu un reputāciju.
Bulduru tirgus ēkai piešķirts tirgus statuss. Šobrīd teritorijā izveidotas vairākas komfortablas tirdzniecības vietas un autostāvvietas, tajā skaitā arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un divi elektroauto uzlādes punkti. Turklāt Bulduru tirgus ir pirmā vieta Jūrmalā, kur uzlādes stacijas jauda sasniedz 150kW, ja uzlādi veic viens elektroauto, dalot to līdz 75kW katram, ja vienlaicīgi uzlādēti tiek divi elektroauto. Nākotnē tirgū plānots pievienot vairāk zīmolu – kafejnīcu un kādu ātro uzkodu vietu.