Pašā Rīgas sirdī Daugavas krastā ir uzsākti mūsdienīga kvartāla Rīga Port City celtniecības darbi. Šis projekts aptver iespaidīgu Andrejsalas un Andrejostas teritoriju, kuru gaida lielas pārmaiņas. Starptautiska arhitektu komanda ir izstrādājusi vienotu šīs vietas attīstības koncepciju jeb māsterplānu, lai šī Rīgas centra apkārtne pārtaptu par ūdensmalas attīstības paraugu, saglabājot industriālo un vēsturisko mantojumu, kur cilvēki ar prieku strādās, dzīvos un atpūtīsies, un, ja būs aizbraukuši prom, vēlēsies atgriezties.

Riga Port City ir unikāls Rīgas ūdensmalas attīstības paraugs ar industriālo un vēsturisko mantojumu. Šī ir 55 hektāru plaša apkaime, kas sākas Daugavas krastā pie Vanšu tilta, ietver pašreizējo Rīgas pasažieru ostas teritoriju, jahtu centru Andrejosta, Andrejsalu un beidzas Eksporta ostas dienvidu daļā. Riga Port City teritorija ir gatava jaunam attīstības posmam. Teritorijas attīstības projekta vienotā koncepcija paredz vairākus iespējamos attīstības scenārijus, lai tā kļūtu par vienu no modernākajām, funkcionālākajām un daudzpusīgākajām Rīgas centra daļām pašā Daugavas krastā. Teritorija jau tuvākā nākotnē kļūs par ērtu un praktisku vietu dzīvošanai, izglītošanās iespējām, darījumiem, viesmīlībai, atpūtai u. tml. Riga Port City top par apkaimi, kurā apvienotas dažādu tipu funkcijas, tās visas vieno augstas kvalitātes publiskā ārtelpa ar tiešu pieeju Daugavas, Andrejostas un Eksporta līča ūdensmalai. Viens no šī projekta svarīgākajiem mērķiem ir palielināt augstas kvalitātes dzīvojamo un darījumu fondu Rīgā, - tas piesaistītu pilsētas centram aizvien lielāku iedzīvotāju skaitu.

Riga Port City respektē teritorijā esošo ostas, dzelzceļa un citu nozaru atstāto industriālo un vēsturisko mantojumu. To ir plānots saglabāt un modernizēt, radot mūsdienīgu vidi. Šāds teritorijas attīstības scenārijs kalpo par pamatu pasaules līmeņa arhitektu radītajam māsterplānam.

Riga Port City – unikāls ūdensmalas attīstības paraugs

Starptautiskā arhitektu komanda - Šveices arhitektu biroja Hosoya Schaefer Architects speciālistu vadībā kopā ar 1:1landskab vides arhitektiem, Gehl Architects no Kopenhāgenas un Ēter arhitektu apvienību no Rīgas - ir noslēgusi Riga Port City teritorijas attīstības projekta vienotās koncepcijas jeb māsterplāna izstrādi. Teritorijas attīstības plāns piedāvā konkrētus scenārijus, kā revitalizēt minēto Rīgas centra daļu, izmantojot industriālo mantojumu jaunā kvalitātē un atrodot jaunas funkcijas, un piedāvāt to iedzīvotājiem un pilsētas viesiem – darbam, atpūtai, dzīvošanai.

Pirmie darbi jau ir uzsākti: notiek ceļu un publiskās infrastruktūras tīkla 1. kārtas projektēšana; realizācijai tiek gatavoti pirmie individuālie projekti – augstsprieguma apakšstacijas pārcelšana un integrācija teritorijā pie Eksporta ielas un vairāk nekā 300 īres dzīvokļu kompleksa izbūve Eksporta ielas malā. Teritorijas detālplānojums ir saskaņots ar pašvaldību, un jau šodien teritorija ir gatava nākamajiem attīstības posmiem!

Riga Port City uzdevumi pilsētā

Riga Port City papildinās Rīgas centru ar darbam un dzīvošanai piemērotu infrastruktūru, vienlaikus radot atvērtu, publiski pieejamu pilsētas daļu vietējai sabiedrībai un pilsētas viesiem. Attīstības plāns paredz izveidot jauktās apbūves tipa Rīgas centra daļu. Tas veicinās cilvēku vēlmi atgriezties uz dzīvi pilsētas centrā, jo šeit vienuviet būs mūsdienīgi dzīvokļi, biroji, izglītības iestādes, kultūras centri un atpūtas iespējas, turklāt – ar unikālu ūdensmalas sajūtu.

Projekta attīstītāji uzskata, ka viens no saviem uzdevumiem iespēju sniegt risinājumu un atbalstu Rīgas pilsētai, lai palielinātu iedzīvotāju skaitu pilsētas centrā un risinātu Rīgai tik aktuālo problēmu. Pēc projekta attīstītāju domām, ir svarīgi, lai pastaigas attālumā no darbavietas būtu ērta un kvalitatīva dzīves telpa, jo sevišķi Rīgas centrā, tāpēc Riga Port City risina vairākus ierobežojumus un izaicinājumus, kurus pašlaik izjūt centrā dzīvojošie. Šeit ir paredzēts samazināt gaisa piesārņojumu un trokšņu līmeni, kravas un tranzīta automašīnu kustības plūsmu, kā arī samazināt sastrēgumus šajā pilsētas daļā, apzaļumot un attīstīt teritoriju, tādējādi nodrošinot pievilcīgas infrastruktūras izveidi.

Attīstības plānā ir paredzēti arī Rīgas ielu un sabiedriskā transporta infrastruktūras papildinājumi: tiks slēgts ceļš uz Eksportostas vārtiem, atstājot šo ceļu satiksmei uz jauno pasažieru ostu. Pašlaik top būvprojekts Pētersalas ielas un Eksporta ielas krustojuma ar Pētersalas ielas pagarinājumu Andrejsalā līdz pat vecajam graudu elevatoram. Saglabājot industriālo mantojumu, tajā pat laikā tiks radīti iespējami mazāku ekoloģisko nospiedumu, - šo vēsturisko ēku iecerēts pārbūvēt par viesnīcu, saglabājot ēkas ārējā veidola elementus.

Šogad teritorijā uzsākta inženiertīklu un ielu infrastruktūras 1. kārtas izbūve. Tai sekos dzīvokļu kompleksa būvniecība Pētersalas ielas pagarinājuma malā. Būvatļaujas abiem šiem projektiem jau ir saņemtas. Četru daudzdzīvokļu ēku kompleksa būvniecību plānots uzsākt 2024. gadā. Viena no šī projekta prioritātēm ir energoefektivitāte. Tiks apvienoti 320 dzīvokļus gan īrei, gan iegādei un piedāvāti pārdomāti un mūsdienīgi plānojumi ar skatu uz Daugavu. Projektā paredzēts, ka būs pazemes autostāvvieta. Nākotnes vīzijā ir arī vieta elektroauto uzlādes stacijas iekārtošanai.

Andrejsala un Andrejosta

Jaunā Rīgas vizītkarte būs Eksporta iela. Eksporta ielas ziemeļu galā pēc dažiem gadiem būs jauns pasažieru un ro-ro kravu terminālis. Atbilstoši Riga Port City teritorijas koncepcijai Eksporta ielas galā atradīsies biznesa rajons ar dzīvojamo fondu kā papildu funkciju. Pateicoties jaunajam pasažieru, ro-ro un kruīzu kuģu terminālim, tieši šī apkārtne kļūs par vienu no Rīgas vizītkartēm. Vecrīga un topošā Rail Baltica dzelzceļa stacija no šejienes būs sasniedzama ar tramvaju, ar mikromobilitātes rīkiem vai pastaigājoties pa promenādi gar Daugavu.

Promenāde ar pieejamu ūdensmalu. Riga Port City teritorijas galvenā vērtība un unikalitāte nenoliedzami ir Daugava un tiešais teritorijas tuvums upes malai. Respektējot to, ir plānota un veidota visa Riga Port City ārtelpa. Šeit netiks veidota slēgta, nepieejama vide. Gluži pretēji – būs skats uz plašajiem Daugavas ūdeņiem, ikvienam būs pieejama atpūta, ko sniedz ūdens un tā klātbūtne. Šajā zonā ir plānotas aktīvās atpūtas vietas sportam un arī kafejnīcas mierīgākai atpūtai ar ģimeni.

Apkaimes DNS - industriālais mantojums. Riga Port City teritorijā atrodas unikāls vēsturiskais industriālais mantojums un tā elementi. Tos paredzēts integrēt teritorijas attīstībā, vēl vairāk – ir paredzēts industriālā mantojuma ēkas un celtnes attīstīt kā teritorijas enkurobjektus, nākotnē ļaujot teritorijas apmeklētājiem baudīt vēstures liecību klātbūtni kā publiskajā ārtelpā, tā arī iekštelpās.

Andrejostas iela. Projektu savienos un caurvīs Andrejostas iela, kas būs Riga Port City jaunās teritorijas mugurkauls. Šeit būs plašas iepirkšanās un ikdienas pakalpojumu saņemšanas iespējas, atpūtas iespējas gan iekštelpās, gan brīvdabā. Andrejostas ielas attīstība nodrošinās, ka tā būs plaša pilsētas centra iela gājējiem, velosipēdistiem un autovadītājiem. Ielas malās publiskā ārtelpā būs zaļās zonas, lai iedzīvotāji varētu piestāt un baudīt patīkamu atpūtu pilsētas ikdienā.

Riga Port City pagalmi. Šīs teritorijas rota būs zaļā dzīves telpa jeb dzīvojamā zona, kas veidota iedzīvotājiem un viesiem – kājāmgājējiem, pieļaujot minimālu automašīnu plūsmu. Šajā zonā būs ielas un zaļas alejas, kā arī daļēji privāti pagalmi un dārzi jaunajiem iedzīvotājiem.

Teritorijas attīstības vīzija paredz nākotnē papildināt Rīgas vēsturisko centru un, uzlabojot sabiedriskā transporta infrastruktūru, kļūtu par nozīmīgu darījumu, dzīvojamo, tūrisma un atpūtas vietu. Riga Port City izbūvi iecerēts veikt pakāpeniski un pārdomāti – vairākās kārtās aptuveni 20 gadu laikposmā. Jau tagad projekts ir izpelnījies lielu interesi gan no investoru puses, gan no attīstītāju puses, tādējādi apliecinot šīs Rīgas centra teritorijas attīstības lielo potenciālu.

 

Vairāk informācijas par projektu un investīciju iespējām aicinām meklēt www.rigaportcity.lv