Pagājušā gada nogalē Kantar veica pētījumu nekustamo īpašumu jomā, lai noskaidrotu nekustamo īpašumu pircēju vajadzības, vēlmes un iespējas. Pētījums parādīja, ka nekustamo īpašumu attīstītāju atpazīstamība Rīgas un Rīgas reģiona iedzīvotāju vidū gada laikā ir nozīmīgi augusi - par 6 procentpunktiem. Starp nekustamā īpašuma attīstītājiem labāk atpazīstami ir Bonava, Merks Māja, YIT un Pillar zīmoli.

Nekustamā īpašuma attīstītājus biežāk zina jauni cilvēki vecumā no 25 līdz 34 gadiem, iedzīvotāji, kuri ieņem vadošu amatu vai ir augstākā līmeņa speciālisti, iedzīvotāji ar vidējiem un augstiem personīgajiem un ienākumiem uz vienu ģimenes locekli (1001 un vairāk eiro). Attīstītāju zīmoli ir labāk atpazīstami iedzīvotāju vidū, kas pēdējo 5 gadu laikā ir iegādājušies vai plāno iegādāties dzīvokli jaunajos projektos. Lai gan tāpat desmitā daļa dzīvokļa īpašnieku, nezina, kurš ir iegādātā dzīvokļa projekta attīstītājs. Rīgas un Rīgas reģiona iedzīvotāji biežāk novērtē, ka jaunajos projektos nekustamo īpašumu attīstītāji piedāvā modernu dizainu un arhitektūru, ka attīstītāji ir profesionāli un ka dzīvokļu projekti atrodas labās vietās. Cenas un kvalitātes attiecība, termiņu ievērošana, pēcapkalpošanas un garantijas atbalsts ir aspekti, kurus attīstītājiem būt jāpilnveido, jo tos retāk piedēvē kā atbilstīgus nekustamo īpašumu attīstītājiem.

14% Rīgas un Rīgas reģiona iedzīvotāji nākamo 2-3 gadu laikā plāno iegādāties dzīvokli jaunajā projektā. Nedaudz vairāk nekā piektajai daļai (22%) šis būs pirmais piederošais mājoklis. Apsverot iegādāties dzīvokli jaunajos projektos, iedzīvotājiem ir svarīga projekta attīstītāja atpazīstamība un reputācija. 38% Rīgas un Rīgas apkārtnes iedzīvotāji, kuri plāno iegādāties dzīvokli jaunajā projektā, to min kā ļoti svarīgu aspektu.

Kopumā Rīgas un Rīgas reģiona iedzīvotājiem dzīvokļa izvēli galvenokārt nosaka racionālie apsvērumi un finansiālās iespējas: dzīvokļa cena un komunālie maksājumi. Vienlaikus šiem racionālajiem aspektiem iezīmējas arī atsevišķi aspekti, kas svarīgi emocionālai labsajūtai: apkaime; attīstīta infrastruktūra, zaļa apkārtējā vide, kā arī ērta lokācija.